onsdag 27 oktober 2010

För lite tid...

... för att pyssla tycks det vara jämt och ständigt. Hur man än gör så ligger arbetet och trycker på. Just nu är jag inne i en häktisk period med utvecklingssamtal, skrivande för en tidning och en massa resor. Trots det tog jag mig tid i måndags till att försöka skapa lite.

För ett tag sedan köpte jag en BIA, men först nu har jag hunnit prova att göra egna böcker med den. En kollega kom springande med lite sönderklippta papper ur en gammal planeringsbok som hon häftat ihop och skulle ha som kom-ihåg-lappar. Det tyckte jag såg så eländigt ut, att jag kände att jag ville göra en lite mer trevlig bok att ha till sådant.

Med hjälp av Bildmålarnas klubbkit för augusti månad och stansar från Nellie Snellen, köpta på Stämpelgården, gjorde jag bilder att sätta på fram- och baksida på häftet. Lite styv kartong och mönstrat papper från en paperstack fick bli stommen. Bokstäver stansade jag ut med Cuttlebugen - alfabetet är från Quickutz.


Med hjälp av min BIA stansade jag sedan hål i bakkanten av arken och satte ihop det hela med en spiral. Inne i häftet fäste jag sedan ett post-it-block bara genom att ta bort skyddpappret längst bak. För att vara säker på att lapparna inte ska ramla ur, satte jag fast en gummisnodd som håller samman alltsammans. Snodden minskar också risken för att häftet ska gå sönder.


Tyvärr hade jag bara blått post-it-block men det syns ju inte när häftet är stängt.

Det var allt för denna gång. Nästa vecka är det höstlov och ledigt ett par dagar, så då hoppas jag kunna få lite mer tid till pyssel.

Hej, hej!

1 kommentar:

  1. TACK! Jag blev jätteglad! Den kommer ofta till användning!! :)

    SvaraRadera