tisdag 24 juli 2012

Grytlapparna är klara . . .

. . . så här kommer en bild och lite kort information. I tidigare inlägg har jag pratat om varpen, det är en rips i 8/2 bomullsgarn, svart och oblekt. I de bakre grytlapparna har jag varvat svart bomullsgarn 8/2 - samma som i varpen - och dubbelt ministränggarn i svart.


I de främre grytlapparna har jag från vänster i par nummer 1 oblekt inslag med bomullsgarn 8/2 - samma som i varpen - och oblekt dubbelt ministränggarn. I par nummer 2 är där svart 8/2 mellan det oblekta stränggarnet och par nummer 3 är ett par sönderklippta jeans (1 ben som klippts i cirka 1,5 centimeters breda trasor) som varvats med svart 8/2. Det sista paret har lite trådar som sticker ut här och var men de är mest vävda på skoj för att testa om det gick. Banden är vävda i samma garn som varpen, det vill säga bomullsgarn 8/2 i oblekt och svart, både i varp och inslag. Frågan är nu bara vilka grytlappar som är snyggast, familjen är inte eniga om vilka de tycker bäst om och jag har också svårt att bestämma mig. 

Nu ska jag ta mig ut i solen ett par timmar så tills vi hörs nästa gång säger jag:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar