måndag 6 juni 2011

Gratulationskort åt . . .

. . . en kollega som skulle gå på fest har det blivit under våren. Det har varit ett av de "på stående fot"-kort som jag gjort trots tidsbrist. Tyvärr är bilderna lite mörka på grund av att de är tagna med mobilkameran men kanske går det att se lite hur kortet ser ut.

På framsidan stansade jag ut champagneflaska och champagneglas med hjälp av en gammal Quickutz Revolution-stans. Siffrorna är gjorda med ett alfabete från Cuttlebug. Anledningen till att det står både 55 och 60 är att kortet är till två stycken födelsedagsbarn. Champagnepappret har jag tillverkat själv med datorns hjälp.


Runt kanten har jag använt en av Martha Stewarts "punch around the pages". Den gör små söta blommor och man kan stansa både hörnen och sidorna så att det blir som ett fyrkantigt tårtpapper.


Här har jag öppnat halva kortet för att visa hur högersidan ser ut när man öppnar det.


Här är en bild på insidan. Hjärtat är utstansat med en Spellbinders dies.


På baksidan två firande möss i en stämpel hämtad från Bildmålarnas sortiment. Jag har färglagt den med ProMarkers och Sakuras guldpenna.



Till kortet gjorde jag avslutningsvis ett matchande kuvert. Jag vet att kollegan var tacksam för kortet och jag hoppas att mottagarna också blev glada. Det är smidigt när två jubilarer kan firas med samma kort.


Till nästa gång:


Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar