måndag 8 augusti 2011

Ännu ett julkort . . .

. . . men också ett par födelsedagskort har jag hunnit med igår och idag. Det första kortet är ett julkort med stämpel från Motivet. Bilden har jag målat med Promarkers och snöflingorna har fått Glitter stickles för att glittra ordentligt.

Båda födelsedagskorten har fått samma motiv, en pojke med slangbella och en tunna från Bildmålarna, som jag monterat ihop till ett motiv. I båda fallen är bilderna målade med Promarkers med ett undantag, tunnan på det första kortet är målad med Poychromospennor och ett förtunningsmedel för att skugga samman färgerna.


Kort nummer två har fått en utstansad motorcykel som jag limmat upp på en utstansad biljett. Motorcykelstansen är från Go Kreate och stansar ut 14 delar som man sedan får sätta samman. Tycker nog att jag lyckades ganska bra för att aldrig provat den förr.

Nu tar det nog ett tag innan jag får tid att pyssla och blogga igen. På måndag är semestern slut och jag börjar arbeta heltid, vilket jag inte gjort på några år. I september ska jag dock börja läsa vid universitetet på distans (68 %) och då kanske det kan bli lite tid över. Till vi hörs igen säger jag dock som vanligt:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar