lördag 6 augusti 2011

Äntligen har jag haft tid att pyssla . . .

. . . och då blev det först ett födelsedagskort till en nioårig grabb med stämpel från Motivet.



Nästa projekt blev höstens första julkort. Jag gjorde ett Tri-fold-card, en model som jag håller på att testa fram lite olika kort i. Det första kortet har en vanligt röd cardstockstomme, som jag klätt med lite olika papper från ett fyndpaket, inköpt för ett par år sedan. Eftersom det var ganska mycket bling i mönsterpappret med barnen på, så blev det lite bling även på Bildmålarstämpeln som jag valde att sätta längst fram.


Ovan kan ni se kortet framifrån och här till höger syns det från sidan. Jag blandade tre olika papper och blommorna har jag själv gjort, med hjälp av en Nellie Snellen-stans. God Jul-texten har jag skrivit för hand.





Det andra tri-fold-kortet fick digitala stämplar från Petra på Skogstokiga. De vita kanterna på tomtedräkten är "målade" med en Snow-pen, en penna som man först målar vitt med och sedan värmer man motivet och då poppar färgen upp och blir som gummi.
Pappret har jag ingen aning om var jag fått tag på, men det var ett lite annorlunda men roligt papper att arbeta med.

Här ser ni kortet från sidan och denna gång har jag valt att endast använda två olika papper för att göra det enkelt. God Jul-texten är även denna gång textad för hand. Båda kortens julhälsningar är textade på biljetter, som jag stansat ut med ett biljettkit från Quickutz. Settet innehåller ett flertal stansar i biljettform som kan användas till lite allt möjligt.



Sista kortet för idag fick bli ett Side Step card med en ängel från Bildmålarna. Stämpeln och pappret i sig är så fint att det inte behöver mycket dekorationer, men lite stickers i form av glittriga snöflingor fick det bli.

Det var allt jag hunnit sedan sist, visst har jag vävt en del också, men det är inte mycket att visa bilder på. Jag fortsätter med min Rosengång i ljusblått och kommer så att göra till all varp är slut. Nästa vecka kommer dock ullgarn som ska varpas och sedan ska det sättas halsduksvävar till hösten. Det ska bli ett spännande projekt.

Till vi hörs igen:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar