lördag 24 juli 2010

Examenskort...

I juni gjorde jag ett kort till mina barns "kusinkusin" Martina och använde då Motivets fantastiska stämplar. Stämpeln du ser på kortets framsida heter Doraline and Dexter with empty flag och kan användas på flera olika sätt då flaggan är helt vit (utan korset) från början. Motivet på flaggan får man sedan rita dit själv för hand innan man målar den. Ett kanadensiskt löv följer med vilket beror på att stämplarna kommer från Canada. Texten på kortet kommer från Bildmålarna, Hjärtliga gratulationer.

Eftersom det var svårt att hitta tillräckligt smala blågula band för att fläta in i kortet fick jag använda mig av ett blått och ett gult 3 mm band. Ett pyssel som tog lite tid men det gav utdelning när kortet var klart. Bandet löper runt hela kortet och börjar och slutar mitt fram under bilden.

På baksidan av kortet använde jag mig av Bildmålarnas stämpel Millie Mus Party - jag tyckte den passade bra i sammanhanget.

Insidan av kortet dekorerades också med stämplar från Bildmålarna och såg ut så här. Stämplarna heter Bröllopstårta och Hjärtliga gratulationer. Stämpeln med Tossa och paketet är hämtat från maj månads klubbark från Bildmålarna och har, vad jag vet, inget namn. Jag kallar den Tossa med paket. Att kombinera och leka med olika företags stämplar är roligt. Ett tips kan vara att stämpla upp ett par omgångar i förväg av de stämplar man har, då är det lättare att se framför sig hur det kan bli.

Det får bli allt för denna gång. Vi hörs om ett par dagar igen

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar