tisdag 3 augusti 2010

Tillbaka till pysselbordet...

Efter en vecka i bilen är jag nu på hemmaplan igen. Det har inte blivit mycket pysslat under veckan men några olika motiv att använda på julkorten/julklappsadresserna har allt blivit färglagda. Eftersom jag inte fick med mig hela Promarker-hyllan så fick jag använda mig av Zig-pennorna Brushables. De är också rätt kul att jobba med. Dock tycker jag inte att färgläggningen blir lika bra som med Promakers.
Ett av förra årets julkort blev mycket populärt så jag tänkte göra någon form av uppföljare på det i år - frågan är bara hur det ska se ut. Här kommer en bild på det gamla.

Stämpeln är från Motivet och heter Santa in Chimney. Som ni ser är bilden på kortet inte så lyckad men så kan det bli ibland. Texten är hämtad från Bildmålarnas vackra stämplar.
Motivets hemsida har jag hittat ett sätt att göra bokmärken som jag tänkte att jag skulle testa någon gång fram över. Kolla gärna in Maissis exempel och instruktion - det verkar inte jättesvårt. Tänkte tipsa om detta om det är någon som är sugen på ett litet annorlunda pyssel.
Det var allt för denna gång.
Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar