lördag 30 juli 2011

Konfirmation mitt i sommaren . . .

. . . hör inte till vanligheterna, men i tisdags konfirmerades min väninnas son ute på Åh kursgård i Bohuslän och vi fick vara med om en upplevelse. Ungdomarna hade tränat in en musikal, som en av de yngre ledarna hade skrivit musik till. De var mycket duktiga.

Till konfirmanden gjorde jag ett stafflikort med hjälp av en av Bildmålarnas stämplar. Egentligen har gossen på stämplen en studentmössa, så håret fick jag rita på frihand, vilket fungerade hjälpligt. Önskar att jag varit duktigare på att teckna.

När man öppnar kortet så finns där en Simson-stämpel som jag använt mig av där han säger "No way man!" Till texten lade jag: "You´re not old enough" av anledningen att vi brukar skoja om att barnen inte kan vara så gamla som de är, när vi vuxna bara är "25" år.

Dagen efter konfirmationen fyllde gossens syster 7 år vilket också firades med ett kort och en present. Presenten var en Belle-docka från filmen " Skönheten och odjuret". Den spelade när man viftade med ett "trollspö" framför klänningen och rosorna i fållen drog ihop sig och slog ut. Vad dessa leksaksmakare kan hitta på . . . Tur att jag inte har några flickor med tanke på hur många saker mina söner fått genom åren. Puh!

Kortet fick också stämplar från Bildmålarna på fram- och baksidan. Tyvärr missade min fotograf att fota baksidan så därför kommer här bara en bild på framsidan. Alla blommor och skorna har fått ett lager glitter stickles eftersom glitter är viktigt för sjuåringar.

I dag ska jag plocka lite med det jag köpte på rean på Panduro igår, 70 % rabatt gör att man kan handla lite. Dessutom ska jag försöka göra ett kort till min systers sambo som snart fyller år.

Så till vi hörs igen:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar