onsdag 11 augusti 2010

Årets första julkort...


Trots att inspirationen inte riktigt vill infinna sig har jag gjort ett första julkort. Det blev ett av en enklare modell mest för att komma igång.

Till framsidan använde jag mig av stämpeln Santa in Chimney från Motivet och textstämpel God Jul från Inkido, den lilla. Hjärtanen köpte jag på rea på IKEA strax efter jul. Deras rea kan faktiskt innehålla en hel del material som man kan använda till sina julkort. Bland annat hittade jag ett brett band som jag tänker använda mig av lite längre fram på kommande julkort.



Baksidan avslutades med en stämpel från Bildmålarnas vinter och julstämplar - Tossa-kälke. Bilden har jag färglagt med Zig Brushables och är inte helt nöjd med färgläggningen men de pennorna är svårare att färglägga med, än Promarkers som jag använde på framsidan.
Nu åter till pysslandet för att se om det kan bli något födelsedags- eller julkort idag.
Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar