lördag 28 augusti 2010

Intensiv vecka...

Denna vecka har varit en intensiv och spännande vecka med många roliga aktiviteter. Skolan har startat för eleverna vilket innebär att jag har fullt upp med det mesta. Onsdagen passade jag dock på att vara ledig och besöka min mamma tillsammans med en väninna. Vi traskade ut i skogen med våra svampkorgar och lite av resultatet ser ni nedan. Det blev nästan 15 liter gula kantareller.

Torsdag och fredag var hela mitt arbetslag på lägerskola tillsammans med eleverna, så ca 120 personer tältade i Hjortsberga. Som tur väl var hade vi bra väder, det var uppehåll med sol framåt eftermiddagen och kvällen, men det kunde varit varmare. Någon nämnde att det var tre grader varmt på natten.

Fredagen var också min systers sambos födelsedag och vi var ditbjudna på BBQ. Det blev en trevlig afton med mycket god mat. Till sambon gjorde jag ett kort och vad passar bättre när man ska ge bort grillbestick än att använda Skogtstokigas GrillBus som bild.

Eftersom de köpt sig en ny grön Weber grill så fick det bli gröna och blå nyanser på kortet. Så här blev det. Grattis-stämpeln kommer från Bildmålarnas textstämplar.

Sonen i deras familj fyllde år i våras men då kunde vi tyvärr inte delta på kalaset. Därför passade vi på att fira honon också. Då han önskade sig ett metspö fick kortet bilden Mimo fiskare, också den från Bildmålarna.

Nu ska jag sätta mig och scrappa ett minnesalbum från vårens skidresa då vi firade min svägerskas födelsedag. Detta ska sedan överlämnas till henne nästa helg.

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar