måndag 9 augusti 2010

Födelsedagskort till en sexåring...

I helgen har jag äntligen haft lite inspiration vid pysselbordet och fått till ett glittrigt födelsedagskort till en 6-årig tjej. Stämplarna jag använt kommer från Bildmålarnas klubbark för maj månad och Mimosa-samlingen. På framsidan har jag även använt mig av en pappersrosett utklippt ur ett ark från Panduro, som jag köpt på deras rea. Arket innehåller fyra rosetter, två små och två lite större och här har jag kombinerat en liten och en stor till en dubbel. Alla glittereffekter är skapade med Glitterstickles som jag köpt på Landstoken.



På insidan av kortet har jag kombinerat lite olika stämplar och stansat ut ett hjärta att skriva hälsningen på. Min Cuttlebug har jag svårt att vara utan. Paketstämpeln kommer från Forever Friends och är inköpt på Tradera för ett tag sedan. Textstämplarna vet jag inte vem som ligger bakom men de är inköpta på Landstoken.


Baksidan på kortet avslutades med en bild ur samligen av Tossor från Bildmålarna. Jag älskar de små "trollen" som är helt underbara.


Utöver födelsedagskortet så har jag ägnat helgen till att leta efter inspiration för att göra lite julkort också, men lyckas inte hitta den. Vet inte vad jag ska hitta på för att komma igång. Flera stämplar är målade, dekorationer inköpta men när det gäller papper har jag svårt att finna några som fungerar. Förra årets papper som finns kvar vill inte fungara. Väntar med spänning in vad som kommer till butikerna i höst för att se om inspirationen kan finnas där.
I morgon väntar datorkurs men sedan hoppas jag få lite mer tid till att göra fler kort. Har ytterligare en tre till fyra födelsedagskort som ska göras inom kort och det kan vara bra att vara ute i god tid för en gångs skull.
Det var allt för denna gång!
Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar