måndag 10 januari 2011

En snabb födelsedagspresent . . .

. . . fick det bli igår när jag upptäckte att en kollega fyllde 40 år och ingen av oss i arbetslaget hade koll på detta innan lovet. Som tur väl var hade jag färdiga rosor och löv samt ett vitt Urshultsljus hemma. Efter att ha snurrat ihop stammarna på blommor och blad så drog jag en pärlstring runt det hela också. Ett enkelt sätt att få till en ganska fin present ändå.


För att tända ljuset krävs tändstickor så en liten altrad tändsticksask fick det också bli. Även innerasken kläddes med samma papper som omslaget och i ändarna fäste jag öglor av sidenband, så att man lätt kan öppna asken.


Inslagen i cellofan så blev presenten riktigt fin. Öglorna på tändsticksasken knöt jag fast i banden som håller samman plasten. Därmed blev asken en extra dekoration på paketen.

Inom en snar framtid ska jag sätta mig och skapa ett snabbt påkommet födelsedagskort till en 55- och en 60-åring. Som tur väl är har jag några dagar på mig att fundera, så till dess att kortet är klart:

Hej, hej!

1 kommentar:

  1. TACK så jättemycket för det fina ljuset! Ljus kan man aldrig få för många av och det här lär räcka länge!

    Erika (40-åringen...)

    SvaraRadera