måndag 5 december 2011

I helgen . . .

. . . var vi på kalas i byn och firade makens chef och hans hustru. Jag fick uppdraget att göra korten. Det ena kortet hade jag redan klart och har bloggat om tidigare, med en grabb med slangbella och bilpapper på, men här kommer bild på fruns kort:


Med hjälp av ett vanligt cardstock i marinblått och ett motivpapper från Magnolia skapade jag detta lite enklare kort. På biljetterna som jag stansat ut i min Cuttlebug med Quickutz-stansar fanns en gratulationshälsning på den ena och på den andra alla namnen. Bilden är en stämpel från Bildmålarna som jag målat med Promarkers. Nu har det kommit smala spetsar som man sätter på pennorna, så genast är det lättare att göra tunna skugglinjer. Har dock inte använt dem på denna bild men det kommer väl om ett tag när jag har tid att måla igen. Ett löv och ett par blommor från Pysselmakaren fick avsluta kortet.

Det var allt för denna gång. Måste nämligen förbereda mig för jobbet. Idag kommer chefen på besök i klassrummet så det gäller att vara extra förberedd ;)

Tills vi hörs igen:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar