torsdag 1 december 2011

Just nu...

... känns livet helt hysteriskt. Med jobb, renovering och studier så blir det inte mycket ork kvar till att pyssla då den tid jag inte ägnar åt dessa saker går till sömn. Innan alla aktiviteter drog igång på allvar besökte jag Linda på lera.nu, en alldeles underbar liten keramikverkstad. Kika gärna in på hennes hemsida - hon har fantastiska alster. Med mig hem kom dessa underbara muggar:


Jag älskar att äta soppa i mugg, framför allt om det är någon form av buljongsoppa som till exempel en asiatisk nudelsoppa. Att den är enkel att göra gör ju inte saken sämre. Här ser du hur det kan se ut när jag tar en snabblunch en dag då jag ska studera:


För några veckor sedan var min mor på besök och då tog jag mig en paus för att umgås med henne. Vi julpysslade lite då. Hos Helena på Pysselmakaren i Växjö finns underbara tredimensionella figurer som man sätter samman med 3D-kuddar för att sedan montera på olika alster. Jag köpte fyra olika kartor med motiv så vi hann precis bara montera dem och göra två julkort. Nu ligger det dock en hel hög motiv färdiga bara att sätta på korten. Kanske hinner jag lite i helgen :)
Här kommer bilder:


Visst är motiven fina?
Nu hinner jag inte mer utan får ta tag i studierna och skriva ett arbete som ska in nästa onsdag, så tills vi hörs igen:

Hej, hej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar