lördag 5 maj 2012

Kort till en fjortonåring . . .

. . . har det blivit sedan sist. Ett par urmysiga stämplar från Bildmålarna har fått pryda både fram och baksida. Först framsidan:


Här ser du en stämpel ur stämpelkittet Maj 2011 från deras tidigare stämpelklubb som mig veterligen inte finns längre, varken klubben eller stämpeln. Nyckelpigan vågar jag inte säga var den kommer ifrån men jag tror att den är ur någon av deras tidigare serier också. Lövet är utstansat med en dies från Spellbinders.


På baksidan av kortet ser vi en stämpel från klubbarket Maj 2010. Den lyckas jag inte heller hitta någon annanstans än där. Tyvärr finns då inte den heller till salu längre. Även detta löv är utstansat med samma dies som tidigare från Spellbinders. Diesen innehåller tre olika lövformer men det var dessa som fungerade bäst med nyckelpigan - om den inte skulle bli av med ben eller känselspröt.

Det uppstämplade är målat med mina Promarkers. Det är så mycket roligare nu sedan de tog fram "vassa" spetsar att köpa till pennorna:


I vanliga fall har ju pennan en ganska bred spets (se den bakre pennan) och är svår att måla detaljer med. Den främre pennan visar hur jag satt på en tunn spets och helt plötsligt så är det betydligt enklare att få till både skuggor och fina linjer. Tyvärr går inte spetsarna att flytta mellan olika pennor men Helena på Pysselmakaren i Växjö har tagit hem ett helt gäng till mig som kommer i veckan. Det ska bli så roligt att fortsätta måla och göra kort när de dyker upp.

Helena har också en trevlig blogg som du kan besöka för att se när det dyker upp nyheter i butiken eller när hon skapat något nytt och roligt alster. Där bjuder hon också in till träffar och gör reklam för roliga scrapmässor som hon deltar i.

Nu hör jag familjen vakna så det börjar bli dags att sätta fram frukost. Trots det fina vädret håller vi tummarna för regn idag så att pollenhalten i luften minskar lite. Det skulle i så fall också innebära att jag med gott samvete kan sitta inne och skriva färdigt nästa veckas arbete som ska in till universitetet och sätta upp min grytlappsväv. Blir det så lovar jag återkomma med bilder men tills vi hörs igen säger jag:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar