söndag 6 maj 2012

Studenttider . . .

. . . närmar sig med stormsteg och i år är det några som ska firas. I dag tog jag mig en stund att pyssla och då blev det ett studentkort till en tjej i form av ett center step card. Färgtemat för dagen är grönt.



Stämplarna är från Bildmålarna och de är målade med Promarker. Pappren är från Pysselmakaren - Helenas egen design.

Denna vecka har jag massor att se fram emot, mina nya Promarkerspetsar kommer, det är träff på Campus och till helgen ska vi till mor. Då ska jag passa på att köpa de första svenska coctailtomaterna direkt hos odlaren. Hinner jag ska min grytalappsväv in i vävstolen också för nu är den förskedad och färdig att dra i. Så här såg varpflätan ut innan jag började lösa upp den:


Nedan ser du hur det ser ut när trådarna är dragna genom vävskeden första gången:


Varpen är randig i svart och oblekt garn. Det blir en ripsväv så det går 120 varptrådar på 10 cm bred väv. Grytlapparna ska bli ca 30 cm breda vilket innebär att det ovan är 364 trådar med stadkanten. Hoppas jag! 

Nu är det dags att avsluta vid skrivbordet med lite rättningar och därefter blir det sängen, för i morgon ska jag skriva klart en inlämningsuppgift som ska skickas till universitetet. Så tills vi hörs igen säger jag:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar