söndag 24 juni 2012

Bröllopskort . . .

. . . till en kollega gjorde jag för några veckor sedan. Eftersom hon gifte sig i "hemlighet" så var det inte så många som visste något men som tur väl var fick jag veta att hon skulle gifta sig i en aprikos klänning och utan slöja. Problemet var att hitta en stämpel som kunde fungera men efter att ha sökt ett tag hittade jag en hos Magnolia:


Stämpeln är fantastiskt söt och med hjälp av en Spellbinder dies så blev kanten runt den lite av en spets. Under lade jag ett tårtpapper och ovan utstansade fjärilar som gjordes med mina Martha Stewart stansar. Insidan fick ett hjärta som också stansades ut med hjälp av en Spellbinder dies:


Även runt hjärtat dekorerades med utstansade fjärilar. De aprikos kanterna och fjärilarna är infärgade med hjälp av Petal Points ur mina Color Boxar. Färgerna jag använde var Rose Collar, Tangerine och Peach Pastel. Det var lite pyssel och fingrarna hade lika mycket färg som kanterna, men det blev rätt bra om jag får säga det själv.

Som vanligt har jag gjort en hel del andra kort och dekorerade saker men det där med att komma ihåg att fotografera alstren funkar inte alltid så därför finns inga bilder på dem i dagsläget. Kanske får jag lite hjälp med fotograferingen av mottagarna så småningom. Just nu är dock färgläggningen av stämplar till julkorten i full gång så snart bör det första julkortet vara klart men tills dess säger jag:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar