söndag 24 juni 2012

Studentkort . . .

. . . till en blomma ville sonen ha då han skulle fira en klasskamrat från nian som tog studenten för ett par veckor sedan. Till kortet använde jag en studentstämpel från Bildmålarna. Ett mycket enkelt litet kort till en blomma men likväl roligt att göra.



Till min systers sambos son som också tog studenten gjorde jag lite mer dekorerat och arbetat kort eftersom det skulle följa med en present:


Även denna stämpel är från Bildmålarna. Studentmössan uppe till höger är tagen från ett ark med färdiga klistermärken. Inne i kortet använde jag mig av två stämplar från Skogstokiga. På den vänstra flaskan står det För du har tagit studenten fy fan vad du är bra och på den högra står det Grattis till studenten:


Baksidans stämpel vet jag inte var den kommer från men rutan i mitten skar jag ut och ersatte med ett foto på gossen som skulle få kortet. Ett lite annorlunda sätt att uppmärksamma huvudpersonen.


Det var årets studentkort. Nästa år antar jag att det blir fler att göra då vår son tar studenten. Tills vi hörs igen säger jag:

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar